torsdag 3 december 2009

Var kan man köpa mer tid?

Det känns som om varenda sekund fram till Jul (och efter) är fullbokad.
Varje helg, då man egentligen ska kunna varva ner, är späckad.

Nu i helgen har jag lovat Bella att baka. Fredag, pepparkakor, lördag lussebullar och söndag knäck.
Känns lite trist att T ska iväg på videoinspelning med bandet och inte kan vara med, men vi klarar oss kanske bättre i köket utan en karl hängandes över axeln ändå.

Nästa helg är Bella i Södertälje. Då är det tjejkväll och idolfinal hos Emelie, samtidigt som jag hoppas att min vän Antti kommer till Falun och hälsar på eftersom han då kommer vara återinflyttad till Sverige och Sollerön.

Helgen efter det har jag lovat T att göra julmat.
Inte för att han kommer ha någon större glädje av det då han är på Åland och har spelning, men jag är ett ganska stort fan (läs: Det stösta!) av Julskinka och Janssons också så jag gör det nog ändå.

Dagarna mellan helgerna består ju som vanligt av en massa jobb, hämtning av barn, lämning av barn, julklappsinköp, matlagning och, om jag har tur, kanske tillochmed lite sömn däremellan.


Men all denna stress ska jag ta igen på Julafton och i mellandagarna då jag är helt ledig.

 Då ska jag äta och sova. Bara.


Inga kommentarer: