söndag 16 januari 2011

Farväl underbara Elite Palace Hotel

Om en liten stund är det dags att checka ut från mitt nypåfunna favorithotell.
Min klockrena sambo bokade Juniorsviten till oss, i smyg, så det var en ganska cool känsla att kliva in i ett enormt hotellrum med lång korridor, ett sjukt stort badrum med både badkar och dusch och en säng som hade rymt ett forbollslag.

Helgen har varit underbar.
I fredags kom i ganska sent och gick ner på hotellets restaurang (vilket visade sig vara Bishops arms som även finns i Falun) och åt stört god mat, för att sedan kila upp till vår svit och krypa ner framför Tvn i sängen.
Efter lördagens hotellfrukost gick vi bort till tunnelbanan och letade oss fram till Historiska museet och skaffade oss lite intressant (och mindre intressant) kunskap.
Väl hemma tog T en välbehövd (och skittråkig) powernep innan vi tog taxi bort till Helenes Krog en bit längre upp på Sankt Eriksgatan (där hotellet också ligger).
Lördagkvällen avslutades rena och mätta i vår underbara säng framför Tvn.
Sjukt underbart.

Nu är vi (jag) kräkfärdig av på tok för mycket god frukost och vi passar på att njuta lite till av vårt fina hotellrum innan vi strax ska åka och hämta B i Södertälje och sen styra kosan mot Falun igen.

Jag längtar hem, men jag hade gärna stannat här ett par nätter till och jag hoppas på en favorit i repris nästa år. (Visst älskling?)

Bilder kommer när jag fått landa hemma....






Inga kommentarer: