måndag 31 januari 2011

Smaken är som baken

Idag fick jag ett enormt sug efter kycklingenchiladas.
Jag har ett kanonrecept som vilket spån som helst klarar av med förbundna ögon.
Kycklingfilé, gul lök, creme fraiche tomat och basilika, tortillabröd och maaassa riven ost.
Piece of freakin cake!

Iallafall, min söta dotter har ett väldigt begränsat antal maträtter hon tycker om.
Eller ett begränsat antal ingredienser hon tycker om rättare sagt.
Typ krossade tomater, lök, bacon, alla typer av varma grönsaker osv går inte... Hon är ganska svår när maten är lite åt det kryddstarka hållet också, även om kryddstarkt för henne är mer smakrikt för mig.
Eftersom dagens middag innehöll både lite smakrikedom och gul lök fick hon välja vad hon ville ha istället (jag försöker göra middagar som vi äter allihopa, men med en liten kräsen 8-åring får man ibland göra undantag för att glädja sina egna smaklökar).
Hon valde nudlar.
Alltså, nudlar för mig är något man äter i absolut nödfall. Det finns Inget annat hemma, man har ont om tid eller man är pank. Då äter man nudlar.
Men min dotter älskar nudlar!
Och även fast jag vet det så kändes det lite dumt att slänga upp en fet enchilada på sin egen tallrik och ett lass nudlar på hennes....
Jag fick lite bättre samvete när jag lyckades få i henne en leverpastejmacka också.







Inga kommentarer: