fredag 28 januari 2011

FF

FöräldraFritt?
FotbollsFörening?
FinalFantasy?

Nej.

FörkylningsFredag

Idag är dagen då man får vara vaken hur länge man vill och mysa.
Istället drunkar min stackars geniala hjärna i snor och jag kommer med all säkerhet somna innan skymningen ikväll.

Det spelar iochförsig ingen större roll om jag somnar tidigt eftersom min söta dotter lämnar mig för sin far hela helgen och min söta sambo har träning ikväll.
Världens chans att plugga - men så var det de där med hjärnan full av snor då.

I övrigt saknar jag doften av hästbajs och hö.
Att ha börjat umgås med hästarna efter min långa tids frånvaro, för att sedan sakta men säkert inse att jag så småningom kommer få lov att vara ifrån dem igen, är som att ge en fd alkoholist ett par månaders fri tillgång till sprit - för att sedan gå igenom hela avvänjningsprossesen igen. Tortyr alltså.
Jag trodde bara inte att begränsningen skulle komma så snart.


Nu ska jag bädda ner mig i soffan och gosa med den katt som anmäler sig frivillig.




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gissar på att det blev Heli som kom och ville gosa först. En stor KRAM på dej och krya på dej.
H/M