onsdag 5 januari 2011

Hönor har det så jävla bra

Jag är så sjukt (s.j.u.k.t) sugen på pannkakor.
Jag vill helst av allt ha mammas pannkakor, som hon gör i sin tunga osmidiga stekpanna (som är minst trehundra år gammal...) och som är det absolut godaste som finns.
Dagens efter gör hon sk "sjukpannkakor" av dem. Då skär hon dem i små bitar och steker upp dem i mjölk.
Det får man egentligen bara när man är sjuk....
Men jag har justerat den regeln lite och anser att man kan få det när man vill.

Iallafall...
Jag har en snarlik stekpanna hemma och mammas pannkaksrecept i min ägo.
Jag har mjöl, jag har mjök och jag har salt.
Men jag har inga jävla ägg.


Skjut mig.




2 kommentarer:

ekfan sa...

Meeeen du har ju supernära till både affär och Statoil? ;)

Len sa...

Här finns det alltid en karta ägg!
Vi äro äggberoende =)