tisdag 11 januari 2011

IIIhhhh!

I brist på vettigare rubrik.

Hej. Jag heter Marie och jag är freakin student!!
Det gick så bra på introt igår OCH på den första mattelektionen.
Vi hade en genomgång av bråk och även fast det verkade stört omöjligt och jag misslyckades att förstå allt det där "logiska" alla mattesnillen pratar om hela tiden, så kändes det som att jag faktiskt kanske kommer fixa den där kursen.
Med lite positiv inställning och pepp från mina söta vänner (Tack Underbara Ni), så kommer det nog gå vägen.

Jag har tillochmed fått (och lämnat in!!) mina första uppgifter i engelska och svenska. I´m on fire!
Jag känner verkligen en iver inför det här. Det ska bli kul. Vart fan var den inställningen i gymnasiet?!

Det finns dock en stoooor nackdel i allt detta, iaf nu i början.
Mina stunder tillsammans med min stora fina vän ute i stallet blir lidande.
Nästa vecka åker T på miniturné med Mary Fay till Tyskland och blir borta över en vecka.
Om inte min (världens underbaraste, bästa, snällaste) mamma kommer upp och sällskapar mig blir jag helt ensam med Barn och heltidsstudier och då finns det inte en chans att hinna åka till stallet.
Kommer hon upp så kanske jag kan tigga skjuts och hjälp litegrann och på så vis hinna med både stall, studier och barn.
Dessutom kanske Bella kan slippa pulsa i snön tillochfrån skolan varje dag.
(Mamma märker du hur mycket vi behöver dig?!)


Nu ska jag återgå till allvaret (eftersom jag inte har några skoluppgifter att göra för tillfället betyder "allvaret" att se ett rykande färskt Desperate housewifes)





1 kommentar:

emelie sa...

Roligt att du är så pepp Marie! Visst är det roligt att lära sig saker?? ;) Keep up the good work!