måndag 27 september 2010

Milstolpe

Så.
I min familj har vi, sedan urminnes tider, ätit en maträtt som heter Klimp och grytbitar.
Iallafall på svenska. Det är en Ungersk rätt, så vad den heter på Ungerska har jag ingen aning om.
Iallafall, den här maträtten har mamma alltid gjort, jag har aldrig ätit den någon annanstans och aldrig trott jag skulle göra det heller. Än mindre tillaga den i eget kök.

Men abstinensen blev för stor (jag är ju inte hemma hos mamma så ofta) och det blandat med ett parti grytbitar av älgkött (som vi fick av svärisarna) avgjorde saken.

Mamma fick bistå med receptet och idag var den stora dagen.
Dagen D.
Min independence day.

Nu har jag gjort Klimp och Grytbitar själv.
Nu är jag vuxen.





















Och, det smakade tamigfan nästan precis som mammas!








Inga kommentarer: