onsdag 15 september 2010

Studiedag

Det ordet har klingat vackert i mina öron ända sedan jag gick i skolan.
Studiedag = LEDIG!!

Idag är det Bellas fröknar som har studiedag, vilket betyder att jag avnjutit min härliga sovmorgon (som visserligen aldrig blir en sovmorgon eftersom jag vaknar 1: 6.30 när T kommer från jobbet, 2: 7.30 När Bella ändå vaknar tidigt och 3,4,5,6...: Katten som för ett jävla liv tills han tillslut lyckas med uppdraget "Få matte ur sängen").
Men ändå.
Nu är jag iallafall vaken, Bella har ätit frukost och vi ska strax ut på morgonens obligatoriska promenad/cykeltur.

Sedan står en runda på stan på schemat, dagens "måste ha" är ett nagellack (jag har lyckats med bedriften att hålla långa naglar i över en vecka! Det måste firas), en parfym (min kära Laura från Laura Biagotti är slut = Katastrof) och antagligen någonting till Bella. Givetvis!





1 kommentar:

ekfan sa...

Haha, hatar när man vaknar, vaknar o vaknar... Då är det skönare att gå upp på en gång. Fast det tänker man ju inte på i sängen!