torsdag 23 september 2010

Mittimellan

Dålig uppdatering idag.
Jag har haft fullt upp och när jag inte hade fullt upp var det ändå fullt, i huvudet.

Först mötet med mitt potentiella extrajobb. Det gick inte som förväntat, men det kan ha gått ännu bättre. Mer info nästa vecka.

Lägenhetsvisningen däremot, gick exakt som förväntat.
Jag älskar den.
Älskar Älskar Älskar.

Och när jag älskar något går jag upp i det alldeles totalt och helhjärtat.
Inget annat spelar någon roll och mitt liv är slut om jag inte får som jag vill.
Det är både något oerhört positivt, men samtidigt så himla dumt.
För saker går ju inte alltid som jag vill.
Jag hatar att inte ha kontrollen.
När jag inte kan ansvara för sakens "öde" själv, tar kontrollfreaket i mig överhanden och jag blir ett monster.

När jag har kontroll och saker hänger på enbart mig kan jag iallafall bara skylla på mig själv om saker inte går vägen...

Nu har inte jag kontrollen, utan den ligger hos flera andra människor.
Min sambo, mäklaren och banken.

Mitt ena jag säger åt mig att chilla och ta det som det kommer.
Time will tell liksom.
Men mitt andra, överlägset dominerande, jag är hysterisk.
Hjärnan är minst dubbelt så stor just nu och snart sprängs jag.

I morgon är domedagen.


Snällasnällasnälla...






1 kommentar:

nurse emelie sa...

Oooh, ta det lugnt nu vännen.. Passa så du inte får hjärtsvikt ;) Hihi!