onsdag 25 mars 2009

Beroenden

Jag är en perodare.
När det gäller allt ifrån musik och mat till intressen.

Hittar jag en låt jag gillar lyssnar jag på den tills den går mig på nerverna.
Hittar jag en maträtt jag gillar äter jag den tills den får mig att må illa.

Nu är mitt nya beroende korsordstidningar!

Men jag tror att mitt nya intresse gått lite över styr.

För när man börjar drömma om korsord på natten kanske det är dags att trappa ner?

Jag vaknade inatt, kallsvettig, av att jag drömt att jag för allt i världen inte kunde klura ut ett ord. Ångest.

Jag vet inte vad som var läskigast.
Själva drömmen, eller det faktum att jag faktiskt hade en Mardröm om korsord...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag är likadan. Med låtar mest. Maträtter ibland, men jag är så road av att göra nya saker att jag oftast inte fastnar så länge på en rätt att jag hinner tröttna på den. Fastnar nog mer på råvaror. Typ käkar olika rätter med fänkål två gånger om dagen i en hel vecka bara för att det är det godaste som finns. Sånt liksom.

Anonym sa...

Haha, åldringarna på dagrehab där jag gör praktik nu gillar också korsord:D