onsdag 4 mars 2009

Betydelsefullt

Efter en väldigt otursam förmiddag med försenad kollektivtrafik och ofungerande eluttag, var jag tillslut framme i mitt älskade Faluland!

Det var bestämt att jag skulle ringa och väcka tommy (som jobbat natt) klockan halv två så han kunde hämta mig på stationen.
Men jag bestämde mig för att vara Snälla flickvännen och låta honom sova och ta en promenad hem till honom istället.

När vi rullade in på perrongen var jag trött, frusen och less på det mesta och ångrade därför mitt beslut en smula.

Men gjort är gjort. Nu var de försent att ringa ändå.

Jag suckade lite och påbörjade den (egentligen inte speciellt långa) vandringen hem till Tommy.

Men jag kom inte ens ifrån plattformen innan jag såg min fina, underbara Otroligt omtänksamme pojkvän stå där och vänta på mig.

Då hade han ställt klockan, anat att jag tänkte gå själv när jag inte ringt halv två som vi sa, och bestämt sig för att överraska mig.


Trött, frusen och less blev genast Pigg, varm och lycklig.

Tänk att så lite kan göra så mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart i Falun bor han?

marie sa...

Han bor på Myntgatan, precis i centrum. Livsfarligt nära alla affärerna :P