lördag 28 mars 2009

My Bloody Valentine

Igår laddade jag ner tre stycken filmer; Australia, Vicky Christina Barcelona och My Bloody Valentine.

Den sistnämnda blev klar först, och förbannat sent, så jag kröp ner under täcket med min lap och kollade på den.

Nu är det såhär, att det finns två versioner av My bloody Valentine.
En nyinspelning från 2008 och en orginalversion från 1981.

Vilken tror ni jag lyckades ladda hem??

Ni gissade rätt!
Självklart den äldre orginalversionen.

All ära till 70- och 80-talsskräckisar, de var säkert väldigt skrämmande...på 70- och 80-talet!

Nu är de mest bara skrattretande, något jag tittar på för nöjes skull. Inte för att bli skrämd.

Jag somnade halvvägs in i filmen och såg klart den i morse, så bra var den.

Och nu har jag inte ens någon lust att se den nya.
Fast det gör jag nog ändå.
Bara för att.


Det här är Nyinspelningen




Den här såg jag...







1 kommentar:

Dannepanne sa...

Man får inte ladda ner film Marie, det vet du mycket väl.

Och så vill jag tillägga att om man tycker att Mumien är läskig så ska man inte gnälla på 80tals skräckisar. Så.