söndag 22 mars 2009

Snigel


Min pojkvän åt sniglar i lördags.

Helt frivilligt.


Det finns 3 saker man inte äter, nånsin, och det är:

Sina egna kroppsvätskor
Andras kroppsvätskor
...och Sniglar.


Men jag kan till hans försvar meddela att det var inte någon random snigel han hittade på gården
Det var inte heller Snigel i Björnes magasin.

Det var delikatessen Sniglar på finfina restaurangen Chapeau d'or, där vi blev bjudna på middag av Tommys far och mor i lördags.

(och baby, jag älskar dig ändå!)


Till huvudrätt åt vi Perfekt oxfilé med smörstekta kantareller och potatisgratäng.
Mycket trevligt!

Tommys sniglar


Min, lite mer blygsamma, Skagentoast




1 kommentar:

Anonym sa...

Har faktiskt också provat sniglar och det var helt okej. Ingen favorit, de har en funky bismak som stör tycker jag, men skulle inte vägra att äta det igen.