måndag 16 mars 2009

Krumelurpiller


Fina lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur!


Jag vill också gå i förskolan.

Jag vill också känna att det värsta som kan hända är att jag inte får godis på lördag, jag har missat bolibompa eller att min bästis har en ledig dag när jag kommer till skolan.

Jag vill inte betala räkningar, storstäda en gång i veckan eller få en smärre ångestattack när elpriset höjs Igen.

Jag vill ha galonisar och gummistövlar.
Inte skor som måste impregneras en gång i kvarten för att, om man har tur, lämna fötterna halvtorra.


Jag vill hoppa i lerpölar

Spara på pinnar som ser roliga ut

Dricka saft ur sprialsugrör

Ha cyklop i badkaret

Lägga min nyligen utdragna mjölktand i ett glas vatten och försöka hålla mig vaken för att se tandfén

Strunta i hur texten går och sjunga "som det låter"

Nu har jag inget krummelurpiller...

Och jag är redan stor...
Men ändå!


1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, ja, vem vill intre vara liten igen.