tisdag 17 mars 2009

Yes man, Yes Girl?

Jag såg Yes man idag.
Den nya komedin med Jim Carrey.

Inte så annorlunda alla hans andra komedier.
Han är lite töntig, gör skojiga ljud och fåniga grimaser.
Han är Jim Carrey.

Jag tyckte det var en bra film, men inget mer än så.
Inget speciellt.


Fast sen när jag cyklade till jobbet tänkte jag lite mer på det filmen handlade om.

Att man kanske borde säga Ja lite oftare.
Hur mycket man faktiskt missar för att man inte vågar chansa, testa nya saker.

Jag tror jag är, och har alltid varit, ganska feg.
Jag lever i min egen bubbla för ofta.
Jag håller mig till det som funkar.

Men hur ändrar man sånt?
Hur ändrar man ett invant beteende?

Det borde finnas ett "Ja-seminarium".
Som det i filmen.

Jag skulle lätt gå på det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är riktigt!
JAg håller med dig!
JA, ja just det! :)

Anonym sa...

Kul, den måste jag se!