söndag 15 mars 2009

Söndagstankar

Att behöva gå upp klockan 6.20 på morgonen en Söndag (vilodagen), lämna en varm pojkvän i sängen, ge en sovande liten Isabelle en Hej då-puss på pannan och ge sig ut på en 45 minuters promenad till jobbet i ruskväder är inte min uppfattning om en bra helgdagsmorgon!

Men bra eller inte så är det ändå precis vad jag gjort.

Jag får tänka positiva tankar om helgdagsOB.


Igår var som sagt Isabelle på kryssning.
Hon var helt utmattad när hon kom hem och slocknade en timme in i Melodifestivalen.

Apropå Melodifestivalen så är jag ändå ganska nöjd med vinnaren.

Iallafall med tanke på att jag var nära en ångestattack när Ugglas låg i topp och riskerade att skämma ut hela Sverige och sig själv (ännu mer) genom att vinna skiten.
Vem som helst skulle vara bättre än henne...

Och lite roligt är det väl med något "annorlunda"?
Kanske har vi tillochmed en chans att inte hamna i bottenskrapet i år?

Jag kanske har för höga förhoppningar, jag vet ju faktiskt ändå Ingenting om schlager...
Men tidigare år när vi trott att vi verkligen har en chans så har det ju gått åt h-vete, så nu kanske det går bättre när folk tycker låten var dålig.

Det återstår att se!


Inga kommentarer: