torsdag 12 mars 2009

Överanalysering?


Okej, tänk er det här scenariot i en film, serie etc...

"En man och en kvinna. Romantiken är oändlig. Man ger kvinna en ask (i sammet givetvis). Kvinnan öppnar asken och finner ett fantastiskt diamanthalsband (eller vilket förbannat halsband som helst...) Hon blir hänförd, gärna en tår eller två. Kvinnan tar håret över axeln och mannen hjälper kvinnan att knäppa halsbandet i nacken."

Nu till den stora frågan;

Hur kommer det sig att Kvinnorna i dessa scener Aldrig redan bär ett halsband när hon får denna gåva??

Hon Visste ju inte att hon skulle få ett halsband...

Hur realistiskt är det liksom?!
Gärna ska hon bära en axellös klänning också...djup uringning.

Har ni aldrig tänkt på det?

Jag kan inte minnas en endaste scen då kvinnan redan haft ett halsband på sig.


Om jag är på mitt allra mest analyserande humör kan sånt här förstöra en hel film för mig...

Praktexempel: Pretty Woman

1 kommentar:

Anonym sa...

kul att du läser min blogg :) Kulers! jasså du har stött på kärleken i falun, härligt att komma ifrån tokstan lite :) Man mår så bra när man e kär & galen :P Hoppas nu det håller livet ut, både för min & din del he he... Brukar läsa din blogg oxå, i smyg ha ha