söndag 4 oktober 2009

Filmnatt

Inatt hade vi filmnatt.
Eller, först jag som kom hem tidigare än T.

I min ensamhet slängde jag på Baksmällan.
Allt som allt en bra film. Vissa delar var roligare än andra.

När T kom hem, vid ett-tiden, tittade vi på Knowing. (Som vi egentligen skulle sett tidigare under kvällen,men då var inte tekniken på vår sida)

Folk har sagt att filmen var dålig.
Jag tyckte filmen var Bra!
Trots det oväntade (och ja, något löjliga) slutet.

Men alltså, det fanns ju tre stycken potentiella slut tycker jag;

(Ni som INTE sett filmen och planerar att göra det borde sluta läsa här)

Alternativ 1: Nicolas Cage finner ett stopp mot den stundande världsundergången, räddar planeten och de lever lyckliga i alla sina dagar.

Alternativ 2: Utomjordningar hämtar ett gäng barn som ska föröka sig och skapa nytt liv på andra beboliga planeter i Universum när Jorden förstörts.

Alternativ 3: Jorden går under- ingen överlever. The End.

Nr 2 är det slutet filmmakarna har valt för filmen.
Det slutet är det många som retar sig på. "Löjligt med utomjordningar. Hur troligt är det liksom?"
Okej, jag köper det. Men är det Mer troligt att en människa räddar planeten från en sådan definitiv undergång?
Jag tycker båda alternativen.känns lika orealistiska.

Och Alternativ 3, Alla dör. Bra film, verkligen. Jättebra.

Dessutom så tycker jag det var lite fint.
Att mänskligheten får en chans att börja om. Att få lämna den här halvtrasiga planeten (vi själva sabbar varje dag) och få en ny chans någon annanstans.

Utomjordningar Ftw!

Dessutom, hur c-o-o-l var inte scenen med flygplanskraschen??
OMG!

Inga kommentarer: