tisdag 13 oktober 2009

Tack mami!

Jag var på stan idag med jobbet.
Vi strosade runt, sådär som vi brukar, och jag hittade en riktigt utomordentlig vinterjacka.

Jag har svårt för vinterjackor.
De som är tillräckligt varma för att tillfredställa min frusna kropps behov, är oftast långt ifrån vad jag ens tycker är i närheten av snyggt.

De snygga jackorna är alltid så jäkla tunna.
("Vill man va fin får man lida pin" heter det ju visserligen, men det finns väl gränser!)

Iallafall, så hittade jag den här jackan, som var både varm och riktigt snygg och det bästa av allt; billig.
600 spänn.
Som hittat!

Nu hade jag inte 600 spänn, så min utomordentliga mamma hjälpte mig att bli ägare till den utomordentliga jackan.
Utomordentligt!




Mamma ville se in bild. Dotter fixar.



Inga kommentarer: