tisdag 20 oktober 2009

Officiellt jättekallt

Nu har jag insett mig besegrad.
Besegrad av kyla och vind.

Nu förklarar jag det härmed vinter.
Motvilligt såklart - det är ju inte ens november ännu!

Min benmärg är nu totalt nedfryst och väntas tina igen någon gång runt maj-juni.
(Och en vecka i April då jag åker utomlands och får betalt för det)

Men något positivt med denna bistra årstid är ju iallafall att årets underbaraste högtid infaller sig.
Julafton är min solklara favorit bland alla årets helgdagar.
Det suger dock att Isabelle inte är hos mig i år. Hon firar jul med sin pappa i Södertälje.
Jag och T har också bestämt att fira separat. Det får bli sista julen vi gör så, sen är det dags att prioritera oss.
Vartannat år Falun - Vartannat Trosa antar jag att det blir då.

♥ Tills vi skapar våra egna, alldeles underbara, traditioner ♥

Inga kommentarer: