lördag 3 oktober 2009

Marknad och istid

Den nya istiden infann sig idag. Lämpligt nog just den dagen vi planerat att åka in till Rättvik på marknaden.
Stela och kalla som isglassar är vi hemma och har, trots väder och vind, haft en kanondag!
Med oss fick vi ett par angorasockor till mina kalla fötter, torkat renkött och ölkorv och lite annat smått o gott.
Självklart, enligt tradition, åt jag också en kantarelltoast och en våffla.
Vad vore marknaden utan alla dess delikatesser?


Helgen som skulle bli lugn verkar bli helt åt det andra hållet.
Igår blev det öl och sällskapsspel nere på stan och det ser ut att bli en favorit i repris ikväll.


Fast först ska jag och T se på Knowing.
Nicolas Cage´s nya film.

Jag såg en scen med en flygplanskrasch ur filmen tidigare.
Om resten av filmen är lika välgjord och snygg som den scenen så kommer filmen vara otroligt sevärd.
Jag får återkomma med betyg.





1 kommentar:

Anonym sa...

Haha..oh no..inte Knowing!! Sämsta filmen med sämsta slutet någonsin! Man satt nästan och skämdes när man såg den! Iaf jag! Du kanske tycker de va bästa filmen någonsin! ;) Vem vet! :P

/ Johanna (som inte orkade logga in)