tisdag 27 januari 2009

6,5 timmar...

..kvar sen är jag ledig i 48 timmar!

Isabelle ska få vara ledig i morgon så vi kan få sova ut lite båda två.
Sen ska jag försöka locka mamma att sova hos mig så vi kan äta en mysig middag tillsammans alla tre och luncha på torsdag. Vi har mycket kvalitetstid att ta igen nu!

Isabelle och jag hade en ganska traumatisk morgon idag, eller det va mest hon som överdramatiserade situationen.
Först hamnade hon i chock över att hon var tvungen att ha på sig sina termobyxor på väg till skolan (vill påpeka att hon Alltid har det, och hon försöker Alltid slingra sig ur det..)
Idag lät det ungefär såhär; "Men maaammaaa! Vaaarföör vill du att din Egen Dotter ska svettas ihjäääl??" Jag förklarade (som vanligt) att det faktiskt var -2,0 grader ute coh han hon absolut inte skulle svettas ihjäl. Då gjorde hon en dramatsik suck, ryckte på axlarna och sa; Jaja, jag trodde du älskade din Egen Dotter, men du vill att mina ben ska rinna bort."

Men det mest traumatiska hände strax efteråt..
När jag hämtade Bella från skolan igår hade hon och hennes 2 vänninor rullat runt i leran (eller "ramlat En gång" som hon så fint förklarade) i den här "omkullfallningen" hade iallafall alla hennes kläder blivit totalt nerlerade, från topp till tå.
Vilket ledde till att jag var tvungen att tvätta allt så fort vi kom hem.
I morse när hon skulle ta på sig sin nytvättade mössa märkte hon till sin fasa att den krymt en Aning i tvätten...
Panik!
Hon slängde den och sig själv på golvet, (fejk-)tårarna sprutade och hennes liv var slut.
Hon kunde ju absolut inte ta sin andra mössa (den fina Hello Kitty-mössan) för då kunde ju den också bli lerig och jag kunde ju tydligen inte tvätta ordentligt.
Efter en stunds diskuterande (och ett löfte från mig om att köpa en ny mössa) kom hon iallafall fram till att hennes liv kanske inte var över och vi kunde komma iväg till skolan.

Det ska bli skönt med ledigt i morgon...


1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha du är så jävla duktig på att skriva älskling!
Sjukt roligt läsning! :*