måndag 19 januari 2009

Dalecarlia

Okej, då kommer här lite bilder och sånt om vår ettårsdag i onsdags...
Jag fick såklart inte veta vart vi skulle förän vi var framme...
Någon gång under bilfärden så kommenterade jag den vackra utsikten varpå Tommy sa "Vänta du bara älskling".
En stund senare kommer vi fram till ett stort snyggt hotel som heter Dalecarlia

Efter en stund på rummet gick vi ner och spelade lite biljard. Jag lät såklart Tommy vinna alla gångerna.. han blir så grinig annars.. :P

Sedan gick vi till restaurangen och åt en trerätters middag bestående av nån utkavlad fiskgrejs med rom till förätt (ingen höjdare), Kalvinnanlår med risotto till huvudrätt (helt fantastiskt god!) och tillsist chokladkaka med hallon och nån sorbet av nåt slag (också riktigt god).



Efter det gick vi vidare upp på rummet igen och korkade upp champagnen och hade gos-marathon =)


Dagen efter gick vi upp tidigt och åt grym frukostbuffé. Jag hatar att jag glömde mobilen på rummet och missade att fota.. buffén var makalös!


Efter det bort till hotellets Spa-avdelning som låg i en enskild byggnad där vi simmade i poolen och badade bubbelpool ett par timmar. Riktigt härligt!


Sedan lämnade vi Dalecarlia (för den här gången..) och åkte hemåt.

Här är utsikten föressten, tagen av mej så kvalitén kunde vart snyggare (och hade jag haft min blivande ägodel canon ixus 80 hade det vart det!)




Jag hade gärna stannat ett par nätter till, och det va inte sista gången vi åkte dit.

Hör du det älskling? ;)




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar det du skriver hunny!
Och nej, det var verkligen inte sista gången vi åkte dit.