måndag 26 januari 2009

Gå upp gå till jobbet jobba jobba äta lunch, samma sak händer i morgon...

Ett litet utdrag ur en Ebba Grön-låt ("Vad ska du bli?")
..stämmer Så bra!

Mycket jobb den här veckan och jobb hela helgen vilket betyder Ingen Tommy och Ingen Isabelle.
Värt??

Jag hoppas min kära mor kanske vill komma in och luncha med mig i veckan, jag behöver verkligen lite mamma nu. Tänk att man kan få sådan mamma-abstinens?
Funkar onsdag mamma? :)

Asså, det är konstigt...
Varje sån här okristligt tidig morgon är jag så säker på att jag kommer slockna totalt samtidigt som Bella kl 19.30 på kvällen..
Och varje kväll är jag så trött fram till exakt 19.30 när hon är nattad och klar. Då blir jag pigg.
Då sitter jag uppe och gör absolut Ingenting tills jag tvingar mig i säng kl 23 istället.
Sedan börjar allt om igen dagen efter...

På väg till jobbet i morse cyklade jag igenom ett litet villaområde och vid varje hus tänkte jag att "jag skulle lätt kunna lägga mig och sova hos vem som helst här".
Jag började fantisera om fluffiga dunkuddar och stora mjuka täcken och ett mörkt, tyst rum bara för mig.
Jag kom dock raskt tillbaka till verkligheten av en onormalt hög trottoarkant...

Det har nu gått 10 minuter av min arbetsdag (efter 5 dagars ledighet) och jag känner mig redan utbränd...
Hur ska detta sluta?


Inga kommentarer: