onsdag 3 november 2010

Hästfolk!!

Jag har ett litet problem som någon kanske har ett bot mot.

Jag har problem med fotknölen på höger fot efter X antal stukningar och vrickningar.
När jag rider så fördelar jag på något sätt vikten ojämnt i stigbygeln, vilket leder till att det gör ont som satan!
Är det någon som vet vad jag kan göra åt detta?

Finns det stigbyglar liknande dessa, fast som inte kostar 1600:- ??
Alltså, 1600 spänn för ett par stigbyglar. Seriöst?!

Eller något annat alternativ?
Jag har hört talas om sneda gummiplattor, är det någon som testat detta??

Nu vet ju inte jag hur mycket hästfolk det är som läser min lilla blogg, men det är ju värt en chansning...






2 kommentarer:

Annis sa...

Hej Marie, Annis från herrhagsvägen 19c här!
När vi hade häst hade jag sneda gummiplattor på mina stigbyglar. tyckte det var AS skönt verkligen, så testa det. tycker fotens läge känns mer.. naturligt på nåt vis när man använder såna och mina knän är ganska kassa, och de plattorna hjälpte mig. Kostar inte multum heller (gjorde inte då iaf) vilket alltid är positivt. =)
Är för övrigt avis på att du får rida den där skönheten jag sett på bild här. Är sååå sugen på att börja rida igen.. Saknar det som fasen.
Vi hörs snart! kramis

Anonym sa...

Sådana stigbyglar som du frågar efter finns två par till Tom... bara så att du vet ;-)

Ev kan du ha dina kilar i dem ändå?

/Jenny