lördag 27 november 2010

Ordet utmattad...

....har fått en helt ny innebörd.

Idag var jag och B i stallet en massa timmar.
Bella rider en söt liten shettis varannan lördag och idag var det dags igen.
Det blev dock inget hårt ridpass idag för väder och vind var emot stackars Isabelle som frös så tänderna skakade.

Så hon lämnade hästen till sin stalledräng (mig) och gick in och tinade upp sig.
Så småningom kommer hon lära sig att det absolut bästa man kan göra för att bli varm är ridning och stalljobb.
Men allt har sin tid, hon kommer märka det tillslut.

Efter en om möjligt ännu kallare väntan på bussen hem till Falun igen var det dags för middag på O´learys med min underbara bonusfamilj.
T, som är på väg hem från Finland as we speak, saknades. Liksom min söta svägis...
Att man aldrig kan vara fulltaliga när vi går ut och äter sådär?!
Efterrätten serverades hos min andra söta svägis och nu är mättheten ett faktum.

Jag hade kunnat slockna samtidigt som Bella, men jag älskar stunden jag får helt ensam när hon lagt sig. Det behövs bara några minuter, men de gör så mycket!

Nu ska jag krypa ner brevid henne (ja, hon fick sova i min säng utan speciellt mycket tjat. Det är så mysigt!) , lukta i hennes hår och hålla henne i hennes underbara lilla hand när jag somnar.
Värt!




Inga kommentarer: