onsdag 2 september 2009

Trött

~~~~~


Jag är så trött.
Så trött, så trött så trött.

När Bella lagt sig och T åkt till jobbet på kvällen skulle jag kunna somna ståendes.

Men nejnej, det går ju inte. För det är DEN stunden som är min!
Den lilla stunden, mellan de har somnat/åkt och jag måste gå och lägga mig, som bara är min.
Då kan jag blogga, äta, spela spel, se på Tv och bara vara.

Den kan jag ju inte slösa bort på sömn!

Så istället är jag vaken ytterligare 1-2 timmar.
När jag sen ska lägga mig har jag gått över gränsen från trött till övertrött.
Att vara övertrött är det värsta som finns när man verkligen borde sova.

Så då ligger jag vaken ytterligare ett tag innan jag tillslut slocknar.
Sen vaknar jag halv fem av att T kommer och lägger sig.

Det är helt underbart att när han lägger sig brevid och kramas.
Den bästa stunden på hela dagen/natten och jag vill Inte vara utan den!

Men jag vaknar ju likväl och sömnen blir lidande.
Så, när jag sen ska upp en och en halv timme senare ser jag ut lite som på bilden.

MEN

Jag kan vända mitt gnälliga inlägg till något bättre genom att berätta att Isabelle gick halva vägen till skolan s-j-ä-l-v idag!
Hon var så duktig!

Och ja, jag sitter som på nålar och kommer göra det tills T hämtat henne i eftermiddag och jag får höra att allt har gått bra!


Inga kommentarer: