torsdag 10 september 2009

Tar helg och lite annat.

~~~~~
Så Där Ja!

Nu, mina vänner, tar jag helg!
En underbar, efterlängtad och ledig helg.

I morgon skulle Isabelle tydligen gå både Till och Från skolan själv.
Detta betyder att mitt mammahjärta kommer slå oregelbundet mellan klockan 08.00 och ca.13.40.
(Hon slutar 13.30 och är hon inte hemma tio minuter senare ringer jag polisen!)

Nej, jag vet ju att det kommer gå bra.
Hon är ju stor nu.Ingen bebis längre. Hon går i Första klass. (Jag måste rabbla detta högt för mig själv 5 ggr/dag för att inse att det är ett faktum)

Eventuellt ska Isabelle och Tommy få ha kvalitétstid på fredagskvällen och jag ska fladdra ut på en öl eller två.
Hoppas hälsan håller, jag känner mig lite svinig i halsen...

Och lördagen skall innehålla mestadels svamp och lingon (mest svamp!) om allt går som jag vill.
Vi ska till Enviken och plocka oss krokryggiga med T´s mamma och vännerna Emelie och Pg.

Det var en annons i Falukuriren idag om nån knäppskalle som sålde sin svamp (kantareller).
Sålde!
What the hell liksom??

Även om man har mer svamp än man behöver (förtjänar?) så finns det ju otaliga sätt att förvara sitt guld på tills dess att fattiga tider inkommer och man kan tänkas behöva den.

Säljer sin svamp...
Helt sinnesjukt.

2 kommentarer:

Dannepanne sa...

Haha! Mer kantareller än man behöver, det går väl inte? Någon form av naturlag säger väl att kantareller äter upp sig själva inom ett dygn om ingen annan gör det för att dom är så goda?

Anonym sa...

SÅLDE!!!!!!!
Då kan ju kanske du pröva en annan metod.......skänka till bättre behövande.....t.ex mamma :)
HA EN BRA DAG HOS SVÄRMOR.OCH GLÖM INTE ATT HÄLSA SÅ GOTT.
KRAM/M