tisdag 22 september 2009

Marie och nyckeln

Isabelle går ju till och från skolan själv nu. Inte hela tiden, men väldigt ofta.

I morgon kommer ännu en milstolpe.
Isabelle ska få använda egen hemmanyckel för första gången!

Eftersom jag är hemma ändra till 16.30 så är jag hemma när hon kommer, men vi tänkte att det skulle vara smart när det är första gången. Ifall att liksom.

Jag minns när jag nyss hade fått min egna hemmanyckel. Den hängde i ett långt, lila silverband av siden som mamma fixat åt mig, så jag kunde ha den hängandes runt halsen, innanför tröjan. På det viset skulle jag inte tappa bort den.

Det funkade inte.
När mamma hämtade mig från fritids en dag var den borta. Spårlöst.
Jag var jätteledsen och mamma var inte elltför nöjd (men antagligen inte alltför förvånad heller). Jag hade ju aaabsolut inte tagit den av mig, det var ju strängt förbjudet!
Efter mycket letande dök den ändå upp.
I en spelkartong.

Självklart hade jag visst tagit av mig den och av någon anledning tyckt att den skulle ligga däri.

Därför är jag nu ganska nervös inför Bellas innehav av egen nyckel.
Trots att hon aaaldrig ska ta den ur det låsta facket innuti väskan.

Jag vet hur det brukar sluta...

Inga kommentarer: