torsdag 5 november 2009

Åldersnoja och skoproblem

Okej, så jag har en fundering, såhär en kvart innan jag måste springa till jobbet.

När det är snö ute, som nu, vad ska man egentligen ha för skor då om man vill att de ska uppfylla ens kriterier? (snygga, varma, stabila (som i inte halkiga alltså))

Jag har ett par som är varma.
Ett par som är snygga.
Ett par som är stabila.

Jag väljer alltid de varma eftersom jag gillar att vara varm om fötterna.
Men de är inte några skönheter direkt och jag halkar oundvikligen varje gång jag går utanför dörren.

När jag var yngre spelade det ingen roll om jag halkade eller om jag hade tår som isbitar, bara skorna var snygga.
Nu, helt plötsligt, är det bekvämligheten som kommer först.
När hände detta liksom??

Jag vägrar låta mig besegras av ålderns visdom, utan efterlyser nu skor som har Det!
Skorna med stor S.

Snygga, varma och stabila.

1 kommentar:

Len sa...

Uggs!

Jag ju att dom inte faller alla i smaken, dock mig. Funkar till jeans, till mjukisar.
Lite casual så där. Varma och bekväma!