torsdag 12 november 2009

Sjuk liten

Bella blev sjuk inatt.
Feber, hosta, ont i halsen och huvudvärk.

Så från klockan 03.00 inatt och tills för ett par timmar sedan har jag bara haft den där förbannade svininfluensan i huvudet, ringt runt till sjukvårdsupplysningar och pratat med mamma i telefonen minst 6 gånger.

Men sen i eftermiddags har febern gått ner, utan hjälp av medicin, så jag är optimistisk.
Håller hon sig lågtempad - eller ännu bättre, feberfri - under natten nu så kan vi nog utesluta svinis och hon kan få åka till sin pappa i morgon.

Men fan vad ett stackars mammahjärta får utstå när de små blir sjuka.
Man är ju så otroligt hjälplös och med alla dessa baciller som flyger omkring så blir man ju fullständigt paranoid.


En sak jag minns från när jag var liten är att om man är sjuk så blir man alltid ordentligt ompysslad med en massa "förmåner" man kanske inte får när man är frisk.
Äta glass innan frukost, välja middag, somna framför tvn och få saker hämtade till sig när man behöver något.
Det är precis så det ska vara tycker jag.
Man kan inte skämma bort ett sjukt litet barn tillräckligt mycket.

Nu håller jag bara tummarna för att hon får sova natten igenom och vakna piggare än i morse.

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag håller alla mina två tummar och tänker på er! Hoppas hon är bättre. Kram på er!