tisdag 24 november 2009

Synd

Jag har syndat.

Jag (aka JulpyntsHitler) har - hela 5 dagar i förväg - tagit fram adventspyntet.
Shame on me.

Jag har dock en utomordentligt bra anledning till detta svineri.
Jag. Har. Ingen. TID.
Alls. Förutom idag.

I morgon kommer världens bästa mamma (tyvärr utan världens bästa pappa...).
På torsdag åker mamman hem, men då jobbar jag eftermiddag och natt.
På fredag sover jag efter nattarbete, sen kommer hela patrasket hit och efter det är det partej.
På lördag fortsätter partejet.
På söndag, den egentliga adventspysseldagen, hämtar vi Isabelle i Sala och då vill de sig ju bäst om pyntandet är klart.

Så, som ni ser så har jag finfina anledningar till att göra det julefint här hemma redan idag.

(Men T får iallafal inte dricka glögg eller julmust förän tidigast söndag!)

Inga kommentarer: