söndag 8 november 2009

Hur gick det här till??

Jag är i chock.

Jag har ju berättat om min (djävuls-)sladd till datorn som har varit glapp och stundtals nästan helt död.
Ikväll när jag kom till jobbet hade mojängen längst ut på sladden (den som man stoppar in i datorn) lossnat helt från sladden när jag hade datorn i väskan.

Jag lovar att jag hade fan en nära döden-upplevelse.
Jag såg mitt liv passera i revy framför ögonen.
Min dator är mitt hjärtegull, för att inte tala om S Å otroligt nödvändig för att jag ska kunna hålla mig vaken under mina nattskift.

Iallafall, så tänkte jag att eftersom skiten redan var död kunde det ju inte göra nån skada om jag pillade lite på den, mirakel har ju skett för liksom...

Så jag pillade.

Jag hade en sax, en kniv och eltejp till hjälp och tillsammans skalade vi fram, klippte till, fingrade på och tejpade fast dessa hårstrånstunna små ståltrådsgrejer på laddningsmojängen. ( Hjärnkirurgi; släng dig i väggen.)

Jag bad mest för att inte strömmen skulle gå när jag satte in sladden i eluttaget, istället fungerade plösligt hela skiten!
Den är inte ens glapp längre!!

Jag tror orden ni letar efter är: Oh My God.

Inga kommentarer: