torsdag 19 november 2009

Frustration

Finns det någonting mer frustrerande än dålig ekonomi?
Finns det någonting som är mer irriterande och hopplöst än att ha dåligt med pengar??

December och januari kommer bli jävligt tighta med dålig lön och dyra kvartalsräkningar.
Dålig tajming samtidigt som jul- och nyårshelgen infaller sig.
Det är crap.
Vi har en massa räkningar att betala, en massa julklappar och julmat att handla och en 7-åring med hundvalpsögon ingen människa kan stå emot.
Jag har lovat Bella att julbaka och Tommy att laga julmat här hemma eftersom i ska fira jul på varsitt håll.

Asså, jag vet att vi fixar det. Tror jag. Men det blir så förbannat knapert. Ingenting att "unna sig" med liksom.
Jag hatar sånt.
H a t a r.

Jag ville bara meddela det.

1 kommentar:

Emelie sa...

I totally agree! Jag är pank som en källråtta. Eller vad fan man säger.. Men du. Du måste lägga ner ditt skoberoende. Vart hittar du alla skor liksom?! Spärra sidorna. :)