söndag 22 november 2009

Fattigt

Då jag och Tommy har otroligt dålig ekonomi ett par månader nu har vi beslutat att vi ska dra in på vissa saker.

T ska dra ner på cigg.
Jag ska dra ner på ost.

Först ville jag bara skrika rätt ut när han föreslog detta. Men vid närmre eftertanke så är det faktiskt väldigt dyrt med ost. En lyx jag helt enkelt inte har råd att unna mig denna månad.
Annat som vi kommer få dra ner på är inköp av nyttigt bröd.
Istället ska T ta hem det bra han kan få tag i genom jobbet (+ div annan mat).

Jag ryser av tanken på att vi faktiskt måste spara in på mat.
Men vi har verkligen en usel ekonomi och det är värt att dra in på livets goda om det betyder att vi kan köpa julmat och julklappar.

Jag älskar julen mer än någon annan högtid. Det är årets höjdpunkt. Men just nu önskar jag ibland att vi kunde snabbspola förbi de två kommande månaderna så vi kan leva som vanligt folk igen.

Inga kommentarer: