tisdag 10 november 2009

Man skapar sin egen lycka...

...och jag gör det uppenbarligen genom shopping.
Det är hemskt, men när jag handlat något på stan, klickat hem något från internet eller tillochmed vart på Hemköp och köpt en korsordstidning (ja, jag vet..) så får jag ett litet rus. En liten kick som känns exakt som när lycka bubblar upp i magen.
Jag blir så överdrivet överlycklig.

Om jag har en dålig dag så känns det alltid så mycket bättre när jag handlat något.
Det är lite obehagligt.
Jag vill ju känna den lyckan på andra sätt än (iallafall än bara) shopping.


Appropå det så fick jag hem ett par skor idag.
Jag vann ju en auktion på Tradera för ett tag sen, ett par skitsnygga boots som mina fötter kommer älska!
(eller iallafall mina fötters spegelbild, de är nog inte speciellt gåvänliga...).
Iallafall, så fick jag en avi från posten idag och skuttade iväg till Hemköp för att hämta skorna.
Och skor var det ju. Men inte de från Tradera.
Tydligen har jag beställt ett par andra skor från LaRedoute också som jag helt glömt bort.

Vad är det liksom?? Hur glömmer man att man beställt skor?
Någonting är allvarligt galet...

(Men skorna är skitsnygga och jag behåller dem antagligen också..)

Inga kommentarer: