torsdag 14 oktober 2010

Dagens rätt: Hamburgare

Vi äter hamburgare här hemma ganska ofta.
Såna där snabbburgare från scan som man steker på och kryddar efter humör.
Tillbehören brukar se ganska likadana ut; gurka, tomat, sallad, lök och ost.
Ketchup, senap och dressing också såklart.

Jag har länge känt att om jag inte hittar på något nytt snart så DÖR jag.
Så jag la in skivad ananas i tillbehörslistan. Mina smaklökar jublade and so did I.
Men nu är jag uttråkad igen, så jag ska till aftonens middag slänga in skivat äpple också.
varför sabba frukttemat när det funkade innan liksom...

Men jag kommer säkert tröttna på det också snart, så har ni tips på bra (eller dåliga) tillbehör till hamburgare. Bring it!


(Ja, detta inlägg handlade om hamburgare. Jag är fortfarande arbetslös och det händer inte mycket i min soffa där jag spenderar dagarna...)



3 kommentarer:

Lilith sa...

Vill du fortsätta på frukttemat så kanske skivad banan? Annars rivna morötter kanske kan vara gott. Gosh jag har ingen aning utan bara svamlar :)

marie sa...

Banan var en jättebra idé! Kanske lite stekta med curry! =)

Kiki sa...

Men va kul jag åt oxå burgare idag, med en klick bea så det blev litelyxigare. Men banan, really, den har inget i mat att göra!:)