måndag 18 oktober 2010

Jag har en grej...

Man skulle nog tillochmed kunna kalla det tvångstanke.
Även om jag själv inte riktigt tycker det passar in i den kategorin, jag anser mer bara att det är..ja, en grej.

Makrill.
Köps bara på Ica. Helst Ica Maxi.
Där ligger den i stora travar.
Min grej är att jag absolut måste ta en förpackning som ligger långt in och långt ner.'
Ju längre desto bättre.
Jag är medveten om att det är konservburkar och att de har låååång hållbarhet. Det är inte därför.
Jag bara liksom Vill.

Idag hade jag bråttom, var under lite ekonomisk press och tog en makrillsförpackning övert från högen.
Jag kände direkt att det var fel. Men jag fick lov att övertala mig själv om att den är precis lika bra som de understa.

But no.
Nu har jag ätit av den. Och visst fan smakar den sämre!




Inga kommentarer: