torsdag 21 oktober 2010

Looser

Hej. Jag heter Marie och jag är missbrukare.
Beroendet heter Tradera.

Jag sitter på Tradera större delen av min lediga tid (vilket är en hel del). Å ena sidan är det fantastiskt ekonomisk eftersom vi sparar in hundratals kronor på att köpa saker vi behöver begagnat.
Å andra sidan är det fantastiskt oekonomiskt eftersom jag ibland (läs: på tok för ofta) budar hem prylar som jag inte alls behöver.

Nu på senare tid, och iochmed mitt pånyttfunna hästeri, har det lutat mer åt det förstnämnda.
Jag har blandannat köpt en dunjacka att ha i stallet och en ridhjälm till Bella. Under 200 spänn - tillsammans och inklusive frakt!
Nu är jag ute efter annat varmt och mysigt, termoridbyxor (eller vanliga), fleecetröjor, tjocka ridhandskar, underställ, några fler par ridbyxor...
Allt som underlättar för ridturer i -20 grader!

En sak jag efterlyser som jag inte hittar (till vettigt pris) är ett par Graninge ridstövlar, eller liknande stövlar av annat märke.
Jag hade ett par som jag älskade mer än (nästan) allt annat, men sulan på ena stövlen åkte av och försvann sedan spårlöst. Mycket mystiskt..
En annan sak jag är ute efter är ridskor, varma ridkläder och dyl. till Bella strl 128 cirkus.
Har ni, eller vet någon som har eller någonstans de säljer begagnat; hör av er!!


Ge mig Ge mig! Ge mig?















Inga kommentarer: