fredag 29 oktober 2010

Second hand

Idag har jag kört på big spender-temat igen.

Fast utan ångest idag.
Jag drog med mig min kära mor ner på byn för ett besök på Myrornas.
Jag har letat på Tradera efter vinterkläder till mig och Bella som funkar i stallet, dvs bra begagnat. Men där finns ju alltid risken för usel passform och dyr frakt.
Så nästan 400 kronor fattigare, men en vinterjacka till mig, en vinterjacka till Bella, ett par termobyxor till mig, ett par termobyxor till Bella, en fleecetröja och en reflexväst rikare.
Vinter; I´m gonna kick your ass!


Dessutom hämtade jag mina nya (begagnade) stövlar jag budat hem från Tradera.
Mycket, Mycket bra köp!

















När jag lyckats skaka liv i Tommy om en halvtimme ska vi åka in till Borlänge och kolla efter ridhjälm på Granngården.
Den jag vann på Tradera hade säljaren skrivit ut fel storlek på, så min proppfulla hjärna fick inte plats.
Så ett säkert kort är att prova hjälmen innan köp. På en affär.


Det är ju mycket pengar som går åt till hästprylarna jag behöver nu, men det är så värt.
Att ha fått chansen att komma tillbaka till hästarna är underbart.
Dessutom har jag avbokat min sanslöst efterlängtade tatuering... så jag tycker jag är värd det.
Livet är ett enda stort prioriteringsjippo ibland...




1 kommentar:

ekfan sa...

FyndarMarie på G!! Ska du med på loppisen imorgon? ;)