måndag 31 augusti 2009

Åka tåg

~~~~~

Jag hade tänkt ta med mig Bella till Södertälje redan på torsdag efter skolan.

Sist jag åkte tåg var innan den 28 juni.
Då räknades jag (i SJ´s mått) fortfarande som ungdom.

Nu är jag helt plötsligt "vuxen" och då stiger biljettpriset med ungefär tre miljoner kronor. Ungefär.

Min lilla Isabelle har inte heller åkt tåg sen i Juni. Innan den 6:e åkte hon på barnbiljetten 0-6 år.
Nu är hon stora tjejen och åker på barn 7-15 år.

Jag älskar att hon blir äldre (jag är inte stormförtjust i att jag blir det dock)
Men min plånbok gör det inte.

Nästan 400 spänn för en enkelresa till Vagnhärad från Falun!

Fyrahundra spänn!

Hallå liksom??



(Pappaaaaa, du det var en grej....)



1 kommentar:

Inga-Lill sa...

Hej Marie.
Kul att läsa din blogg med bra musik i bakgrunden:)
Hälsa familjen!