onsdag 19 augusti 2009

Vem kan segla förutan vind?

~~~~~

Jag verkar inte behöva oroa mig för det, för blåser det lika mycket idag som igår så är saken biff!

Dumt är dock att temperaturmojängen stod på 9,8 när jag tittade nyss.

Det är ingen skön sommarvärme som passar för en tur på sjön.
Det är mer flera timmars tortyr i isvind.

Jag h-a-t-a-r kyla.
Verkligen jättemycket.

Jag har så lätt för att frysa och jag blir helt förlamad i när jag är kall.
Händerna är så kalla så om jag ens försöker ta på mig själv (nej, inte på DET sättet) så förvandlas jag till en isbit.
Och det skulle nog se väldigt dumt ut om jag kom med vantar på mig i augusti...

Jag önskar jag fick lite av T´s kroppstemperatur.
Han är alltid supervarm...

Jag skulle vilja stoppa ner honom i en termos och ta med ut på sjön.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är utmanad! Kolla min blogg så får du se.

Hur gick seglandet?

T sa...

Har vi en temperaturmojäng??