fredag 14 augusti 2009

Skit i Kodspråk

~~~~~

Igår gjorde jag en sak, bara av ren reflex.
Men direkt efter insåg jag att det kanske inte va en sån bra idé att göra det jag gjorde, så jag gjorde det ogjort.
Trodde jag.

Tydligen syntes det att jag hade gjort det iallafall och det gjorde denna dag till en skitjobbig dag på alla sätt.

Helst skulle jag vilja åka hem. Till mamma och pappa.

Även fast jag inte gjort något fel (tvärtom så kände jag mig ganska stolt över att faktiskt ha gjort Rätt) så känner jag mig fruktansvärt skyldig idag.
Då blir jag arg och ledsen.

Och som vanligt blir jag arg på allt och alla istället för att kommunicera.
Fast hur lätt är det att kommunicera när man inte kan sätta ord på vad man känner?

Men min frustration har iallafall lett till att golven blivit rena, nya taklampan i sovrummet har blivit uppsatt, nya överkastet påslängt på sängen, tvätten (håller på att bli) tvättad och en gammal fläck (från katterna) på soffan blivit borttagen.


Inget ont som inte har något gott med sig?

1 kommentar:

Anonym sa...

vad har du nu beställt för nå´t
H/hon i världens ände