torsdag 6 augusti 2009

Katt

~~~~~

Jag skäms för att erkänna det, för jag Älskar verkligen den katten, men jag tror baske mig jag älskar ett hårfritt hem (och en hårfri strupe) mer.

Han har varit hemma i tre timmar och redan är luften full av katthår.

Jag ser ju hur hemskt det ser ut när jag läser vad jag skriver, men fan..

Jag gillar ju när det är rent.
Jag gillar när man kan andas.
Jag gillar att äta en macka utan katthår på.

Dessutom gillade jag verkligen att slå upp dubbeldörrarna till min terrassbalkong och låta de stå öppna på vid gavel.
Det går ju inte nu. För då vandrar Rocki över till grannbalkongen och jag tror inte det uppskattas.


Det är så förbannat irriterande att kattskrället ska vara så himla fin, söt och....

...alldeles alldeles, underbar.


1 kommentar:

Maria sa...

Om du vill bli av med lite hår på katten så kan jag rekommendera Furminator, det är en kam som säls på de flesta djuraffärer (även via nätet) Jag är allergisk mot mina katter och har tyckt att det hjälpt väldigt mycket med att reducera håret i lägenheten!!