fredag 7 augusti 2009

Huvudvärk

~~~~~

Varje morgon, i flera dagar nu, har jag vaknat med en sprängande huvudvärk.
Jag vaknar trött och irriterad, det är skitjobbigt och förstör hela morgonen.

Jag funderar lite på om det är för att jag bytt till duntäcke (mitt i sommaren...).
Duntäcket är varmt som i helvetet och jag svettas hela nätterna.

Kan detta vara orsaken?

Det är T som gillar duntäcken (människan som skulle behöva bo på Nordpolen) och jag är så töntig så jag gillar inte när ena bädden är olik den andra i en dubbelsäng.
(Asså, att den ena har duntäcke och är fluffig och den andra är helt platt.)
Så, jag tog också duntäcke.

Är det så illa att jag nu är i valet och kvalet mellan att ha huvudvärk varje morgon och att ha en säng med likadana bäddar?

För de flesta skulle nog valet vara enkelt. För mig är det skitsvårt.

Är man pedant så är man.

2 kommentarer:

Kiki sa...

Tror det där med duntäcke är nåt som går i familjen....Men ta av påslakanet när det är riktigt varmt då är dun svalkande, I promise. Kram

m sa...

Haha du är ju för rolig du Marie :P